Conflictele cu instituțiile bancare și financiare

 

      Prevederile legii medierii sunt aplicabile conflictelor cu instituțiile de credit, în următoarele cazuri:

  •  neplata datoriilor reprezentând rate, dobânzi, penalități, comisioane
  •  înstrăinarea bunurilor aduse în garanție fără a avea acordul băncii
  •  reclamații nejustificate ale clienților
  •  declanșarea procedurii de insolvență în mod abuziv, în vederea împiedicării băncii de a-și recupera creanțele sale
  •  majorarea dobânzii și/sau a marjelor de profit și risc care au fost stabilite fixe pe perioada derulării contractului
  •  perceperea unor comisioane suplimentare
  •  introducerea în contractele de credit a unor clauze considerate de clienți ca fiind abuzive
  •  necomunicarea majorării ratei dobânzii, în cazul în care această dobândă nu are legatură cu un indice de referință
  •  operațiuni neautorizate în conturi
  •  modificarea clauzelor contractelor fără consultarea și fără acordul părților contractante, precum și fără a se încheia vreun act adițional
  •  erori în procesarea tranzacțiilor cu carduri
  •  erori în procesarea tranzacțiilor efectuate de către clienți prin internet banking
  •  prelucrarea cu întârziere a instrumentelor de debit (ordine de plată, bilete la ordin, cambii și cecuri)
  •  fraude bancare
  •  dobânzi calculate greșit
  •  creșterea nejustificată a dobânzilor și a comisioanelor pe perioada derulării contractului
  •  introducerea de noi comisioane nestipulate în contract
  •  necomunicarea majorării ratei dobânzii și a comisioanelor
  •  înregistrarea nejustificată ca rău platnic la Biroul de Credit
  •  clauzele abuzive din contractele existente
  •  renegocierea contractelor de credit
  •  refuzul clienților de a achita dobânzile și majorările calculate legal
  •  litigii intervenite între bănci şi colaboratorii externi